Thursday, February 14, 2013

~ Zero Mood~

Hi & Assalamualaikum..



I've no mood at all this few days.. maybe because of that 'woman every month' syndrome.. mood swing tak tentu hala..nak buat kerja (literature review+ methodology for research) pon xde mood.. everyday i just wasting my times on unimportant things.. (browsing FB.. looking at Wedding stuff.. secondhand cars which i planned to buy after getting the scholarships)... berangan je lebey.. tapi duitnya xde.. sigh! nak makan pon malas tahu.. tapi kalo berlapar pun x boleh.. gastrik teruk pulak karang...makan la maggi je.. malas tahap gaban ni..hahaha




tapi sebenarnya mood dah continuously swing this few months starting from December 2012.. & it's all because tired of waiting the scholarships..it did affect my focus actually.. bila duit xde, nak buat pape pun x boleh.. nak pindah dari the academia ni x boleh.. nak pegi mana-mana pun susah sbb xde kenderaan.. bila encik driver ade ok la.. tu pon tahap muka x malu dah arah pegi mana-mana.. bila encik driver xde, balik kampung, mmg patah kaki.. nak pegi mana-mana mmg kena planning sbb naik bas..tambah-tambah bila time semester break ni.. nak makan pun kadang-kadang bercatu..kira duit dlm poket dulu, baru pikir nak makan ape..hahahaha.. ini lah realiti kehidupan seorang student...ni la kenangan yg akan diingati bila da abes belajar nanti.. jerih perih, penat lelah ni akan saya harungi.. demi menggapai sebuah cita-cita.. untuk mama abah saya..Ya Allah SWT, kuatkan lah diri saya.. panjangkan lah umur saya agar saya dapat membalas jasa kedua ibu bapa saya.. dan semoga saya akan terus tabah & sabar menjalani segala ujian yg diberi.. :')




Seriously, now i had reached to a point of 'tired of waiting'.. sekarang mood redha je.. xnak terlalu berharap..since last december 2012, KPT janji nak masuk around January 2013.. ok.. terima.. until end of january, nothing.. pastu ckp around february pulak..ok.. hari ni da 14 aribulan.. so ada masa dlm 14 hari (2 weeks) utk february berakhir..pastu ada ura-ura cakap pulak sekitar bulan february & march.. skrg ni batch yg dapat surat tawaran 12/11/2012 ada yg da dapat duit from sept 12-jan 13 (11k ++).. ada jugak yg dapat feb 13-may 13 (9k++)...ada yang dah dapat dua-dua.. & ada yg belum dapat pape mcm saya ni.. sedih tahu.. ada jugak ura-ura yg mengatakan yg mana-mana tercicir tu akan dpt around mac sekaligus 20k.. nazak la sy nak tggu lagi sebulan baru duit masuk.. at least masuk yg 9K++ dulu pun xpe.. nak selesaikan segala hutang piutang.. selagi x selesai hati x senang & runsing.. nak bagi mama abah jugak.. untuk belanja rumah.. nak beli kereta..senang nak bergerak ke sana ke mari.. x perlu bergantung pada driver da..insyaAllah boleh berdikari..& nak simpan  duit jugak.. buat kawen.. walau x tau lagi nak kawen bila..haha :P 




teringat masa browse page FB MyBrain15 KPT  hari tu, ada terbaca satu komen dari hamba Allah SWT ni.. beliau da dapat dua-dua Elaun Sara Hidup (ESH)...untung laaa.... tapi apa yg menariknya, lelaki tu cakap, ni maybe rezeki yg Allah SWT bagi kat dia sebab 1st ESH masuk, dia baru kawen... 2nd ESH masuk, wife dia baru pregnant.. betulla cakap org..rezeki orang da kawen ni banyak..orang dah kawen sgt murah rezeki.. tetiba rasa nak kawen sekarang jugak... hahahaha.. :P




tapi soal kawen ni mmg saya letak akhir sekali.. kawen bukan 1st priority lagi buat masa sekarang.. saya nak projek berjalan at least halfway, or at least da ade result baru nak fikir pasal kawen..itu perancangan saya..sebab sy plan nak finish my study within 3 years.. & at least SV x rasa ralat kalau sy kawen.. SV saya perempuan..the other 3 Co-SV lelaki.. SV lelaki biasanya sgt cerewet especially bila tau his student yg perempuan kawen.. bila da half way, kalo ter'pregnant' pun dah x kisah..hahaha..boley?? sebenarnya, mmg nak merancang..if ter 'kawen' awal, kena plan dulu.. i can't have babies as i'm going to do the project at hazardous site.. tak nak nanti baby dapat effect.. so maybe kena hold dulu.. if da settle semua sampling, just do the result & discussion + thesis writing, then baru boleh fikir about baby.. that's mean, about another 2 and half years.. insyaAllah, 2 tahun setengah tu kejap je.. semoga Allah SWT mempermudahkan jalan saya.. dan Alhamdulillah si dia memahami.. i've explained everything to him.. what is the consequences.. kerja fieldwork mmg high risk.. even i asked him few times.. "Betul awak nak kawen dgn saya ni?kalo awak nak kawen ngan saya, saya x boleh bagi baby dalam 2 tahun ni.. sanggup tunggu?? serius nak kawen dgn sy jugak? sempat lagi kalo awak nak ubah pikiran.." hehehe.. i kept mentioning this to him.. dia dengan muka redha pun jawab.. "yela..yela.." hahaha.. comel je.. he even said " ala.. 2 tahun tu kejap je.." .. mujur lah beliau memahami.. thanks Allah SWT for sending him to me..   :')







Overall, saya tulis di blog ni bukan nak merungut sbb xde duit.. bukan tidak bersyukur dgn apa yg ada.... hanya nak share perasaan sendiri.. dan mungkin boleh membuatkan anda yg berduit sgt bersyukur dgn apa yg Allah SWT bagi.. mungkin ni salah satu ujian yg Allah SWT turunkan utk saya.. cuma satu je niat & hasrat saya.. saya dah xnak menyusahkan parent.. tolong sama-sama doakan semoga ESH saya cepat masuk.. semoga saya dapat meringankan beban parent saya..supaya mereka tidak perlu fikir utk menanggung saya lagi.. semoga ringan satu beban dari mereka.. tak banyak yg sy boleh bantu..insyaAllah semoga lepas ini akan diberi peluang utk membahagiakan mama abah walau x seberapa..sekarang byk dirundung rasa bersalah..Tahu x feeling seolah-olah yg kamu ini anak yg membebankan parent? yang dah besar gedabak tapi still parent tanggung? yang x boleh buat apa-apa to make your parent happy? give them some money or belanja necessary things?? kalo paham, bagus la.. 




Till then, take care people.. semoga semuanya baik-baik sahaja.. doakan yg terbaik utk saya.. insyaAllah, saya doakan yg terbaik utk anda juga..dear Allah SWT,  please give my mood back.. so that i still keep on track chasing after my dream.. Ameen

No comments:

Post a Comment

Miss Honey © 2013 | Best Viewed with GOOGLE CHROME | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿