Thursday, September 15, 2011

~My New Baby~

Hi & assalamualaikum..

for those yang selalu follow aku mesti tau yang i've a problem wif my hp SE W850i.. seriously sayang sgt kat hp lama ni coz 1stly, orang bagi.. (^____*).. 2ndly sbb da lama guna..sound die aku suka giler.. even kamera 2MP pon gambar still mabeles..wink! hp ni da terlalu lama berjasa kpd aku.. 3 years already i've been using it even da 4 kali rosak, which everytime rosak kena rm100 or rm 100++, aku still sanggup baiki.. sbb sayang giler kan.. :')


so, baru2 ni my 'baby sony' rosak lagi..kalo mau kumpul jumlah harga yg da diabeskan ngan anta ke kedai utk dibaiki, sama jer dgn 'sebutir' hp baru..'sebutir' ye puan-puan & tuan-tuan..haha! that's my hometown accent.. :).. oleh yg demikian, maka dgn ini aku merasakan yg aku amat memerlukan sebuah hp baru.. yg mungkin lagi canggih & upgrade sket than b4.. :D


dulu time aku beli 'baby sony' adalah dlm RM1000 lebey..sbnrnya menggunakan duit 'beliau' ehemm ehemmm.. :) beberapa ari lepas sempat la pergi survey a few places yg ada various hp yg amat canggih2 blake.. seriously, i dont really know about these gadgets things.. aku ni bknnye jenis yg canggih mana..tau dgr nama aje.. kalo tanye ape beza iphone & blackberry pon aku tak tau! haha.. terasa diri ini amat la jakun kot! :P sbb tu pening gila time nak beli.. orang gila pon x mcm aku! :P masa aku nak pilih nak beli yg mana satu ni, aku tanya la pendapat Mr. Ben..die pon da naik pening kepala ngan gelagat aku..haha..nak wat cane.. hati x tetap.. x reti nk wat pilihan..muehehe..tgk yg tu bkenan.. yg ni bkenan..hihi..gasak kau la dok layan aku yg byk sgt songeh ni wahai Mr. Benjamin Franklin.. (*_____*)


whhhoooopppppsss..jangan fikir bukan2! aku xla beli iphone or blackberry or mybe HTC... x mampo la eden..haha! aku beli yg biasa2 jaa.. yg comel & cute mute ini... :)



heeeee... comey x?? :D



actually aku more to sony ericsson..tp x byk model yg ade android.. ceiiittttt..mcm la aku pandai guna android2 ni..kahkahkah! kalo ikutkan bajet aku nak beli samsung galaxy mini je.. dlm RM500++.. but aku x minat sgt design die which is macam gemuk aje..da la aku gemuk..xkn hp pon nk gemuk cam tuan die kan? hahaha! aku suka design samsung galaxy ACE lagi..tapi ACE still mahal bagi aku..besides, ramai penjual hp ckp model ACE byk problem..da stop kuar.. & diganti ngan 'samsung galaxy gio' yang plg latest which is look like ACE but a bit smaller laa.. & aku da jatuh hati.. wink! (^_~)..b4 nak dpt beli yang ni, rasa mcm nak wat semayang istikharah je dulu..kahkahkah! over! sbbnya bila pikir sayangnya duit, kalo bley xnk beli hp baru.. :').. but then Mr. Ben cakap.. 'kalo nak beli, biar la beli yang puas ati.. biar la mahal sikit.. bukan slalu pun..asal btol2 puas hati..kalo xde duit pasni jgn la risau..duit boley dicari..kalo x, nanti bawak la duit tu masuk kubur skali'..haha! sentap kau.. :P oleh yg demikian, aku telah nekad utk 'mengangkat' samsung galaxy gio a.ka. my new 'baby Gio'..muehehe...



p/s:

Dear 'Baby Sony'...don't be upset.. i still love u.. for eternity...& i'll fix u as soon as possible.. so stay calm & take care yaaa... (^_^)


Dear 'Baby Gio'.. i love you.. & i'll take care of u nicely & full of love like i did care someone that i love most in diz world... :D

4 comments:

Anonymous said...

comel ! nk enset baru gaakkkk...huaaa...

~Hani Online Diaries~ said...

hehe.. sila beli yg bari cik zoey...tp pastikn yg lama rosak dulu.. baling kt dinding kaaa...haha :D

Anonymous said...

same la kite.....fenin nak plih hp mana...rambang mata.ahaks!!

~Hani Online Diaries~ said...

haha..nama pon pompuan... :D :D

Post a Comment

Miss Honey © 2013 | Best Viewed with GOOGLE CHROME | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿