Monday, May 19, 2014

~Doa~

Hi & Assalamualaikum..




"Ya Allah, tutupkan perasaan aku terhadap dia yang tidak menghargai dengan sedaya usahaku sekalipun. Dan titipkan dan bukakanlah perasaan aku terhadap si dia yang tidak pernah jemu menunggu walaupun sedaya usaha aku menolaknya."







A handsome guy & a pretty girl will make a beautiful wedding.. but a faithful man and a pious woman will make a beautiful marriage. InsyaAllah.. :)





p/s: Di atas antara doaku setiap hari.. doa di atas sejak beberapa tahun lepas.. dan satu lagi doa yang wajib dibaca setiap hari, semoga aku tidak akan pernah berjumpa orang yang menzalimi aku sehingga akhir hayat nanti.. selalu aku pesan pada diri:





"Bila takdir memisahkanmu dari yang kau cinta jangan biarkan dirimu tenggelam dalam kekecewaan dan air mata apalagi hingga terhempas dalam putus asa, tetap genggam satu keyakinan kebahagiaan itu akan datang pada waktunya, Allah Maha Pengasih, Maha Penyayang serta Maha mengetahui segala yang terbaik untuk hambanya, tetaplah menjalani kehidupan ini dengan tegar, isilah hatimu dengan harapan serta do’a dan bersungguh-sungguhlah dalam ikhtiar…. insya Allah buah kesabaran itu selalu manis rasanya…."




Nikmati saja hidupmu, wahai sahabat…
Usahlah engkau bersedih dan mengeluh,
engkau di dunia ini tak akan selamanya,
esokpun engkau akan berpulang.

kembali padaNya… menemuiNya,
Usah engkau risaukan duniamu,
akhirat yang abadi lebih mulia,
bersiaplah engkau untuknya.

Tak perlu banyak bicara,
lakukan saja yang engkau bisa,
ada Dia yang selalu melihatmu,
ada Dia yang selalu mendengar doa-doamu,
ada Dia yang setia menemanimu.






No comments:

Post a Comment

Miss Honey © 2013 | Best Viewed with GOOGLE CHROME | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿