Wednesday, December 28, 2011

~Flood in December~

hi & assalamualaikum...


da lama x update blog kesayangan.. rindu..agak busy lately.. baru je balik bercuti dari kg. atok at Pekan, Pahang & Cameron Highlands.. gambar kemudian ye.. sy tiada mood utk itu..


benar cakap orang..hidup ini ibarat roda..kadangkala kita di atas..kadangkala kita di bawah..this december leaves a heart-ache in my heart..i thought by taking a leave for a couple of days will make me feel easy.. unfortunately it turns the other way around.. jam menunjukkan hampir pukul 3 pagi & saya mengalami insomnia semula selepas balik dr bercuti.. bila tgh2 berbaring tadi, i thought about many sad things that happened to me lately...tanpa dipaksa air mata mengalir lagi.. i thought i won't cry again..but i did..



i don't know why i feel so lonely... seolah-olah semua orang yang saya sayang menjauhi saya.. seolah-olah mereka membenci & tidak menyayangi saya.. apa dosa saya pada mereka? saya tidak cari pasal dgn mereka.. saya cuba elakkan masalah...but yet, it still happen... i was so sad..i feel so neglected.. just imagine that you have some burden in your heart and your mind but there's no one to listen?? i kept asking myself..where did i go wrong?? or am i too emotional lately?? tgh menulis ni pon air mata mengalir di pipi..



i try to live my life as perfectly as possible..i try to avoid problems with people around me.. tapi bila orang sengaja cari pasal dgn saya, saya tidak akan berdiam diri..bukan nak tunjuk keras kepala atau kedegilan saya, tapi i want them to realize that if they hope that i'll respect them, please do respect me first.. bukan niat saya utk saja saja menyakitkan hati orang, tapi saya tidak rela hati & perasaan saya diperlakukan sesuka hati oleh mereka.. saya juga ada hati & perasaan.. kalau di condemn or dikritik sekali dua, mmg saya tidak akan ambil pusing...saya cuba bertahan..but when it comes to what i do even the simplest things i did pon kau nk kritik & sesuka hati mulut je nak bercakap, sori... i can't tolerate with this kind of situation..saya benci orang yang bajet bagus..yang boleh ckp sesuka hati psl org lain ikut sedap mulut je without the truth fact...yang suka reka cite psl org lain..nak complain psl hidup org lain..think that themselves better.. mulut manis tapi hati busuk suka memburukkan orang.. talam dua muka..bila da lama pendam and it burst, just imagine how bad it was kann.. ya..saya pendiam.. tapi tidak bermakna anda boleh bercakap sesuka hati tntg saya.. saya tidak akan diam selamanya...saya diam bukan bererti sy pengecut..tp sy mengalah dr memanjangkan cerita.. but when it happen so often, & anda makin galak menyakitkan hati saya, terimalah padahnya..& it was more sad when u tried to defend urself, u are the one to be blamed & scolded.. yes..even da lepas beberapa hari..saya masih terasa hati.. da hurt was still there..



& today... saya menangis lagi.. coz i thought i can ease my burden by sharing my probs with the whom i love, but yet, still...i'm da one to be blamed... i didn't tell the story yet but he made up a conclusion... so i felt like 10000 tonnes of burden in my head.. no one understand me.. no one feel the hurt like how i feel..no one stay beside me....no one want to listen to my heart... i feel so alone... :(



december ini mungkin musim sedih saya.. a lot of things happened to me.. family probs..relationship probs.. friendship probs.. it's like everyone i love were going to leave me.. with thesis signature probs lagi..kepala amat serabut sekarang..cuma saya berdoa agar dikuatkan iman & tidak tersesat jalan.. nauzubillah..




saya tahu... saya diuji bersebab..mungkin tuhan mahu kurniakan saya pelangi di kemudian hari nanti... mungkin tuhan tahu saya kuat... masa final sem degree pon saya diuji dengan family probs and relationship probs.. saya harap saya masih akan kuat seperti dulu if the same thing happened again..saya tahu saya perlu bersabar... setiap masalah pasti ada penyelesaiannya.. cuma saya harap everything will go well..tambah2 dengan berbaki 18 hari lagi utk menjalani hidup sbg seorang mahasiswi.. 7 & 14 Januari saya exam... doakan yang terbaik buat diri saya.. saya akan cuba buat yang terbaik utk kalian yg menyayangi saya..




saya berharap pada kalian yang suka apabila melihat saya jatuh & memandang rendah pada saya, jangan terlalu gembira.. ya..saya akan biarkan diri saya jatuh..tapi saya akan berusaha untuk bangun semula..& ingatlah tuhan itu maha adil.. pabila kalian berbuat jahat kepada saya, nescaya kejahatan itu akan terbongkar & terbukti suatu hari nanti.. & semoga orang sekeliling dapat menilai sendiri nanti..




prinsip hidup saya: saya takkan buat masalah dengan orang jika mereka tidak membuat atau mencari masalah dengan saya.. saya akan membahagiakan orang yang membahagiakan saya..as simple as that..

No comments:

Post a Comment

Miss Honey © 2013 | Best Viewed with GOOGLE CHROME | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿