Monday, April 2, 2012

~Untuk Bakal Imam saya~

Hi & Assalamualaikum..





sedih.. tapi saya harus tabah.. banyak betul dugaan saya sejak akhir-akhir ni.. tapi saya dinasihatkan untuk terus kuat semangat.. dalam keadaan saya yg sakit begini, saya tidak boleh terlalu mengikut perasaan sendiri sbb ianya hanya akn melemahkan diri saya.. complete 3 ujian saya hari ni..





1. Sakit.. ye.. da lama saya hilang nikmat kesihatan..saya nampak sihat..tapi hakikatnya saya sakit.. da 1 bulan setgh or mybe more saya batuk x berhenti.. kejap demam..kejap baik..i hope it won't be anything serious.. nak buat pape pon rasa malas & x larat.. xde mood.. emosi pon agak terganggu.. tambah2 bila dtg bulan mengambang kan.. I hope I will be fine soon.. InsyaAllah..






2. Saya masih belum bekerja..Mungkin belum tiba masanya.. Rezeki saya belum sampai lagi..tapi kdg2 rasa penat menunggu.. Mungkin ada hikmah disebalik semua ni.. Saya hanya mampu bersabar & terus berdoa..& saya tidak akan sesekali berputus asa dengan Allah SWT..sbb saya tau Dia sedang merencanakan sesuatu yg paling baik utk saya.. Aminnn..






3. Pelamin anganku musnah.. I still can't believe this.. coz it start with juz only a simple argument..& masing2 saling mencabar..but he decide it.. sesungguhnya jangka masa yang lama dlm sesuatu perhubungan belum menjamin yg mereka saling memahami..saling mengerti.. da kenal diri masing2.. semuanya atas kuasa Allah SWT..tapi lepas ape yang kami lalui, i do believe anything can happen..xnk berharap, tapi hanya bermohon yang baik2 dari Allah SWT.. mungkin die da fed up dgn saya.. mungkin dia tak faham apa yg sedang saya lalui.. tidak mengapa..saya tidak salahkan dia.. mungkin perpisahan sementara perlu dlm hubungan ini.. supaya saya pulih dahulu & jadi seperti sedia kala.. berat mata memandang, tapi lagi berat lg bahu yg memikul kan? semoga saya terus tabah.. dlm keadaan sekarang, saya tidak boleh biarkan diri penuh dgn emosi.. kalo saya tidak kuatkan semangat, something worst may occur..cuma saya berharap yang bakal imam saya mempunyai ciri-ciri spt ini..





my imam to-be..

1-semoga awak boleh membawa saya ke Jannah-Nya..
2- semoga awak boleh menyayangi saya sepenuh hati awak..
3-semoga awak menerima segala kekurangan dan kelebihan saya..
4- semoga awak dapat tempuh susah dan senang dengan saya..
5-semoga awak boleh mendidik para khalifah saya nanti supaya menjadi soleh dan solehah serta boleh mendoakan kesejahteraan kita bila kita tak ada nanti..
6-semoga awak menjadi pelengkap kepada kekurangan saya..






that's all.. I won't ask for more.. semoga pengakhiran nanti baik2 sahaja..
Amin..

No comments:

Post a Comment

Miss Honey © 2013 | Best Viewed with GOOGLE CHROME | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿