Friday, June 10, 2011

~sometimes people have to change~

Hi & Assalamualaikum..

Today I wanna talk about the word ‘saya’ or ‘aku’.. actually both of these word has the same meaning, which is ‘I’.. rite?? so why I wanna talk bout these words?? Ape ada pada ‘saya’ & ‘aku’ ehhh??

Ok, menurut pandangan sy, ‘saya’ ni digunakan utk m’bahasakn diri sendiri dimana ianya lebih sopan.. (kot?? )..heh.. manakala ‘aku’ digunakan utk m’bahasakn diri sendiri jugak, tetapi mcm agk keras & kasar bunyinye..ley g2??hahaha..

ape kejadah sy merepek & merapu ni??hehe..sebenarnya sy tgh bosan..xtau nk tulis ape.. but I was thinking to change the way I write my blog which is from ‘saya’ to ‘aku’.. honestly, even dlm percakapan seharian pun hani x penah used the word ‘aku’.. biasanya mesti bahasakan diri dgn panggilan ‘orang’, ‘saya’ or ‘hani’.. ohhh.. baru ingat.. disebabkan along (my sis) selalu ckp kasar & bahasakn diri die ‘aku’, so dgn die jela hani bahasakan diri ‘aku’..hahaha.. coz dr kecik mmg da set dlm mind ckp mcm tu x baik..rude.. kurang ajar..sbb mama ckp mcm tu..noob gile kan??hahaha.. tp bile da besar, kwn2 ramai je ckp mcm tu..even most bloggers pon bahasakan diri mcm tu..so, I think seswai gak kalo nk tukar kan..kalo asyik ckp ‘saya’ mcm skema aje.. so, I want to runaway from that ‘skema image’ by changing the word ‘saya’ to ‘aku’..heee.. so harap2 pasni korg xla nmpk ‘aku’ noob & skema sgt kan?? :P

No comments:

Post a Comment

Miss Honey © 2013 | Best Viewed with GOOGLE CHROME | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿