Saturday, July 14, 2012

~Berubah~

Hi & Assalamualaikum..



Update blog jarang sekali..haha..sori.. haha.. *bajet ramai follower la sgt kan.. :P*sbb asyik busy with current life.. sibuk mencari pitis utk keperluan masa depan..chewaaahhh..haha..



Sempena bulan Ramadhan yg akan datang x lama lagi, teringin juga diri ini berubah ke arah yang lebih baik..i mean, to a better person.. x kiralah dari segi luaran, mahupun dalaman.. dari segi pakaian mahupun sifat & peribadi...yelah.. i know i have so many bad attitude..sifat mazmumah tu tok sah duk kira laa.. so saya nak tutup buku lama, buka buku baru.. from bad to good.. you know what i meant rite? sampai bila mahu terus berbuat dosa & berada di takuk lama.. kalau dikira dosa, x terkira banyaknya.. entahkan layak atau tidak untuk ke syurga..tapi saya yakin.. Allah SWT itu maha pengampun.. tidak terlambat untuk bertaubat & menyesali dosa masa lalu bukan? siapalah yang tidak mahu masuk ke syurga kannn?? :)










xtau kenapa.. tapi terdetik di hati... teringin menjadi seperti ini.. :)





manis je kan? ;)





atau ini.. hati begitu teringin memakai niqab.. walaupun sekali seumur hidup.. bila mcm ni, lelaki pon segan nk pndang kan.. saya x suka bila ke mana-mana, saya diperhati dari atas ke bawah even da berpakaian sopan.. >.<




Subhanallah.. cantek bukan? :)






saya masih tidak sempurna.. saya bukanlah seorang yg baik..banyak lagi diri saya yg perlu diperbaiki..sedang berusaha ke arah itu.. sedang cuba utk menguruskan badan agar baju-baju yg ketat menjadi longgar...save budget sbb sy x mampu nk tukar whole closet sekaligus.. ;) lepas tu sekarang sy da kurangkan mekap tebal2 & colourful mcm dulu..sekarang ni more to natural look.. kdg2 kuar pakai foundation, bedak & lipgloss warna bibir je.. suka pulak tgk muka sendiri mcm pucat..kehkeh.. :P then, hari itu excited beli baju t-shirt muslimah & jubah.. xtau nape..semua nampak cantik sgt.. & sekarang sedang survey2 tudung labuh yg mcm heliza helmi pakai tu..cotton lembut yg besar & nampak selesa dipakai.. cantik & manis dipandang.. this is not so me rite???hahaha..




oleh itu, saya amat mengharapkan seseorang yg dapat membawa & membimbing saya ke arah yg lebih baik.. saya bimbang jika tersesat jauh dalam menempuh dunia yg penuh pancaroba ini.. saya harap secepat mungkin..Dan semoga Ramadhan kali ini membawa rahmat buat semua..(^_^)





p/s: kalau anda ada info mengenai tudung labuh + niqab ini, i mean mana nk dptkan tudung2 ni, sila share dgn saya ye.. really need ur help..

No comments:

Post a Comment

Miss Honey © 2013 | Best Viewed with GOOGLE CHROME | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿