Tuesday, February 12, 2013

~Niat~

Hi & Assalamualaikum..



Dalam setiap apa yg kita lakukan dlm hidup ni, semuanya bergantung kepada niat kita.. Niat & Nawaitu kita hanya Allah SWT yang tahu..sebab ianya terletak jauh di lubuk sanubari kita.. even seorang manusia yg paling baik dengan kita pun tidak akan dapat membaca & memahami kita.. walau kadang-kadang manusia suka membuat tafsiran sendiri, saya percaya.. jika kita berniat  baik, Allah SWT akan membalas dgn perkara yg baik-baik..



"Seorang muslim itu adalah saudara muslim lainnya, dia tidak boleh menzalimi dan menghinanya. Barang siapa yang membantu keperluan saudaranya, maka Allah akan memenuhi keperluannya. Barang siapa yang melapangkan satu kesusahan seorang muslim, maka Allah akan melapangkan satu kesusahan di antara kesusahan-kesusahan hari kiamat nanti. Dan barang siapa yang menutupi aib seorang muslim, maka Allah akan menutupi aibnya pada hari kiamat."

HR. Ibnu Umar Ra. Kitab Sahih Muslim: 4677).




Today,  one of my primary school friend was very happy.. i just can help her a bit.. the rest, she had to strive on her own.. when we help others, insyaAllah, Allah SWT will help us.. i believe that..  semoga urusan kalian semua dipermudahkan.. Amin.. :)

No comments:

Post a Comment

Miss Honey © 2013 | Best Viewed with GOOGLE CHROME | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿