Saturday, July 16, 2011

~it's been a while.. (^_*)~

hi & assalamualaikum..


what's up guys?? it's been a while i'm not updating my current status here.. currently busy studying nak exam PTD..Alhamdulillah..it's ends today.. no more reading books pasal sejarah Malaysia and organisasi kerajaan yg agak memeningkan kepala..hahaha..seriously... hate reading this stuff (-_-).. & today really challenged me mentally & physically..5 jam kau duk atas kerusi smpai panas bontot...kahkahkah.. don't wanna go through this anymore.. serik beb! question part A agak tough la..aku rasa aku da byk baca, tp rupanya byk lg aku x tau..sigh! section B is math.. possibility utk dpt 30/40 tu ada la kot.. coz td aku ada jugak menggunakn teknik menembak yg xtau la tepat ke x.. hahaha..section C, D & E overall ok la.. & really glad coz esei BI is about recycling.. so, x sia-sia aku amek master environment sbb ilmunya boleh diguna pakai.. :).. now, after giving all my best & effort, the rest i'll leave to god.. i'm not regret if x dpt pon coz i had done my best & my parent knew it! i really appreciate their endless support towards me..really do..love both of mama & abah so much (^_*)


so, what i've done for the past 2 weeks? busy working & studying of coz.. actually i've been here in Terengganu since wednesday.. & my daily routine are mostly filled with studying till this morning.. tomorrow nite i'll be back to serdang already.. my life so dull & boring rite?? x sempat nak enjoy pon.. schedule pack giler..huhu.. so, all dis while duk umah aje.. & luckily, i enjoyed myself being at home..


bila lama being far from family of coz la byk perubahan kan..bukan kemain aku tgk perubahan dlm umah aku..dgn mama wat kabinet dapur yg baru..serius cantek.. aku ske coz it's white bebeh..hehe..aku siang2 da ckp..nanti aku nk beli set bilik tidur putih in my own room..huhu..then, ade mesin basuh baru..yg ni aku suka.. sbb bley sumbat baju byk2 skaligus sbb besar..haha... ari khamis aritu, abah aku panggil org telekom pasang wifi kat umah..lg aku bahagia.. duk mane2 dlm umah ni pon boley on9.. siyes heaven.. smpai wat aku rasa berat ati nak balik..heeeeeeee... :) pastu aku tgk along aku beli hp baru.. Xperia white in color..jeles dowh..nanti la aku beli iphone plak..hahaha... tp ade 1 yg x ubah2 dr dulu.. umah aku still bersepah.. yela..semua keje.. x smpat nk kemas umah..bkn ada org gaji pon.. unless ada aku yg rajin mcm mak org ni mengemas..kahkahkah.. :P


but what i love most being at home dis time is that aku dpt ape yg aku nak.. for example, time aku kat serdang lagi aku da berangan nk mkn nasik dagang.. & on thursday, mama & along pegi pasar..lepas aku smayang maghrib tu, aku nmpk ade org mkn nasi dagang x abes atas meja..apalagi, bagaikan dirasuk aku terjah nasik dagang tu dgn lahapnya..kahkahkah..pastu mama aku kuar toilet dia tgk aku bselera kemain mkn..die tanya la mkn ape.. aku ckp nasi dagang.. die tkezut..hahaha..rupe-rupenye nasi dagang tu abah mkn x abes nk bg mama rasa.. aku baham aje x tanye dulu..haha..then, mama pon rasa.. die tgk aku ratah abes kuah & ikan nasi dagang tu.. die tgk aku mkn dgn penuh tharu.. u know what.. she felt guilty tgk aku mcm x puas mkn.. die asyik ckp yg 'knape angah x cakap angah teringin nk mkn nasi dagang?? kalo x mama beli..nasi dagang kat tmpat tu mmg sedapp.. " while looking at me dgn pnuh kasihan..hahaha..mase tu aku sebak la jgk.. yela..she so concern bout me..mybe sbb aku jarang balik umah, so she tried to fulfill what i need.. & that really touch me.. sobs :')..aku bkn xnk ckp..aku x ingat,.aku kan pelupa...kahkahkah..


next, i love being at home coz ari jumaat aritu mama wat nasi ayam.. one of my faveret jgk..huhu.. then, whenever aku tgh study, mesti mama or abah akn dtg duk sebelah aku.. tanya da byk ke study.. abah suke kacau aku.. he said 'bila ada depan mata ni la nk tgk anak die puas2'.. sobs.. sampaikan kdg dorg paksa aku bhenti study sbb tgk aku asyik duk mhadap buku dr pagi smpai malam.. :') pastu pagi td dorg anta aku exam, bkn main plok cium aku..bg kata2 semangat.. siyes tharu.. even da besar pon, mama aku tgk aku masuk dewan exam.. ada ke mak korg tgk korg masuk & duduk exam dr pintu dewan b4 leave ?? ini pon wat aku sobs.. :') actually aku mmg usaha sungguh2 utk mereka.. coz they really hope that i got the job..but i've done my best..kalo x dpt pun, they'll understand.. :)..


last but not least, aku paling suke ape yg kami 1 famili buat malam td.. tunaikan prayer together..baca yasin..sembahyang hajat.. sempena nisfu syaaban..da lama x buat aktiviti mcm ney..huhu.. when doing this, i really feel close to them & to God.. :).. malam td dinner pun mkn makanan faveret.. BUDU..hahaha.. siyes lama gile x mkn.. mungkinkah perlu dibawa pulang sbg bekalan di bulan puasa? :P & my parents jgk beli byk buah manggis..coz they know how crazy i am towards mangosteen.. :).. luckily aku x mkn durian! puas dorg promote durian kat aku tp x jalan...hehe..


i felt so happy being wif my family even sekejap je masa bersama.. really appreciate it.. thank you Allah for giving me happiness.. (^_*)

No comments:

Post a Comment

Miss Honey © 2013 | Best Viewed with GOOGLE CHROME | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿