Sunday, January 1, 2012

~happy new year 2012.. new year... new life... (^_^)~

hi & assalamualaikum...





yeay!! it's my first entry in 2012.. (^_^)




it's already 2012 you all.. OMG.. can't believe this... cepat giler masa berlalu bukan?? rasa mcm baru je belajar & yet insyaallah on 15/1/2011 i'll be finished studying my master degree..it feels just like a dream.... *cakap psl dream, it's been 2 days i've been dreaming about this person who once very important in my life after i've decided to totally forget & move on with my life.. why it seems like when i feel that i can completely live without this person, automatically, i'll dream about the same person ever again??? weirdo hurmmm??? * anyway, let''s get back to the topic..so, welcome 2012..bye bye 2011 that full of beautiful memories, the happiness, the sadness, the toughness, the bitterness, the sweetness, the unforgettable memories..bla bla bla.. & so on...fuhhhh! penat menaip..tehehee..




so...new year means that new life will begin.. yes.. move on to the better is good rite? everyone had a dark past & make mistakes in their life..nobody's perfect.. me too...i'm trying to be a better person in this new year.. insyaAllah.. i wish something interesting will occur in my life in this year.. here were some wishlist that i hope to fulfill in this year 2012.. :)





1. my first wish nak kurus..kahkahkah..tiap2 tahun berazam nak kurus, tapi x kurus2 jgk..tehehee.. (-_-)'..saya tidak la mahu kurus seperti model2 international yg curlassss abesss seperti gisele bundchen or adrianna lima..atau mungkin sekurus org anorexia nervosa...ooohhh tidakkk!!! bukan itu.. sy tidak mahu kurus seperti mayat hidup..just enough with the ideal weight between 50-52kg with my157cm of height.. FYI, my current weight is 57.5kg..berat mcm anak gajah bukan?? :P really need to remove 5kg yg lebey itu.. any tips people???




2. i want to be a better muslimah.. ya..saya mahu lebih dekat dengan Allah SWT.. sebagai manusia yg normal, saya juga mempunyai banyak kelemahan.. i did the wrong things because i'm not perfect.. kadang-kadang saya tersesat jalan.. kadang-kadang sy takbur @ tidak bersyukur dgn apa yg telah dikurniakan kepada saya.. kadang-kadang saya menyalahkan takdir jika berlaku sesuatu yg saya tidak rela.. ya.. banyak dosa yang saya lakukan pada masa lalu.. secara disedari...atau tanpa disedari.. dosa pada diri sendiri..dosa pada mak & ayah..dosa pada kawan-kawan.. & sesiapa yg pernah mengenali diri ini..oleh itu, dengan mulanya tahun baru 2012 ini, i hope that i'll be better muslimah in life & forget the past.. let bygone be bygone.. what we need to do is keep moving on...saya sedar bahawa apa jua yg berlaku dalam hidup kita ada hikmah-Nya.. dan hanya pada Allah la kita mengadu & meminta sesuatu.. sbb Dia Maha Pendengar & Maha Pengasih.. hanya Dia yang mengetahui nasib & takdir setiap hamba-Nya..sebagai hamba yg lemah, saya hanya mampu berdoa agar dijauhkan dari segala keburukan & dimurahkan rezeki..hanya Allah yg berkuasa dlm sesuatu.. saya juga ingin mengurangkan sifat negatif yg ada dalam diri... dalam hati... sifat iri hati..hasad dengki.. mengumpat.. riak..takbur.. etc.. saya ingin menanam sifat2 yg baik.. yg menyenangkan hati org lain.. yg sentiasa bersangka baik..saya ingin menjadi manusia yang lebih sabar, tabah, & redha in the journey of life.. dan saya mahu belajar utk menerima takdir Allah dgn hati yang rela..insyaAllah.. :)




3. i want to finish my study in January 2012 with flying colours.. i want to graduate successfully from UPM.. insyaAllah in October 2012... :)




4. i want to get a permanent job with higher salary.. maybe RM2000++.. i know it's hard for a fresh graduate like me to have permanent job instantly..i know i have to be patient before getting the job that really related to my field of study.. but insyaAllah.. rezeki itu ada nanti.. & i think it's ok to start working at any places and any field just to gain knowledges & experiences..at least tak bergantung pada parent & boleh berdikari sendiri.. :)




5. i wish to have my own car.. really interested with BMW X6.. MAZDA 6.. Chevrolet Cruz.. tehehee.. gaji RM2000++ beria berangan pakai kete cenggini?? haktuihhhh..mmg xley laa..hahaha..but i know.. insyaAllah one day i will.. :).. so as a starting, why not with viva ke.. or myvi xtreme kuning siyoo (kuning siyooo itu maksudnya kuning yg menyakitkan mata in Terengganu language..haha..erkk..btul ke?? :P)...berkenan gak myvi yg tu..hihi..xpon saga flx ke..my abah sibuk duk provoke suh beli swift.. alahai.. mmg kete idaman dari dulu..tp kena tgk gaji dulu nanti.. kang x mampu bayar plak..huhu..yg penting my car nanti automatic transmission..tehehee.. malas nk tukar2 gear.. (sebenarnya x mahir bawak manual..bawak manual chances utk terasa macam naik kuda adalah 90%.. & chances utk masuk semak adalah 99%..fail...fail..haha!)




6. saya nak beli ape yg saya idamkan..like new brand handphone ke..Samsung Galaxy S11..huhu..sangat berkenan yg ni..then, nak beli branded makeup stuff.. skincare stuff macam produk TABITA ke..sgt teringin utk mencuba..huhu..BODYSHOP stuff.. nak beli brand new clothes.. teringin nak beli baju muslimah yang berfesyen2 tu.. tau la kan harga kat butik camne.. around RM100-RM300 la busana muslimah ni.. tudung2 patern terkini..x terkejar nak beli..ade je patern baru..haha..then, nak beli handbag..hari itu pergi JJ Cheras Selatan ada sale handbag gila2 punya..Carlo Rino 50%.. hancuss hatiku bila berkenan tapi xdak duit nak beli..sobsobsob..pastu saya mahu membeli perfume..ya..saya sangat gila perfume..nanti hobi selepas kerja mungkin mengumpul perfume branded.. :P.. nak beli kasut lagi...blablabla.. kalo da kawen, mungkin saya mengidam utk membeli barang rumah spt langsir, cadar, perabot,pinggan mangkuk...blablabla..kan??kan?? semua yang saya sebutkan tadi adalah idaman setiap wanita bukan??:P...perempuan ini banyak songeh tahu?? kami selalu inginkan macam2.. & bila da ada tidak pernah nk puas..hehe.. sbb tu kami ada 99 nafsu.. and makhluk paling pening nanti mesti la lelaki.. sbb pompuan sbnrnya suka kalo BF or suami beli ape diorg nak tu..tehehehee.. :P





7. i want to live a happy new life & forget the past.. still trying..hopefully i can accept the fate of losing someone i love & once being so supportive in my life for the sake of my future life.. saya taknak mencari masalah dengan org..saya nak berbuat baik kpd setiap orang yg saya jumpa sepanjang hidup saya selagi hayat saya masih ada..maafkan saya jika saya pernah membuat anda sakit hati or terluka disebabkn saya.. i'm not perfect..i'm just a normal human being.. halalkan makan & minum saya.. & everything lah..let us forget & forgive k.. :)





8. i wish that something big will happen soon in my life.. the sooner the better..because this is the only way for me to have a better life & forget the past.. (^_*)





last but not least, doakan saya murah rezeki..sebut la nama saya 'HANI' selalu..coz it means 'EASY".. bila anda sebut nama saya, anda mendoakan saya bukan?? nanti bila rezeki saya murah, insyaAllah, maybe i can do something.. nak berikan rezeki itu kepada mama abah yg bersusah payah membesarkan sy selama ini..nak belanja adik2..nak belanja kawan2.. sy ni bukan seorang yg kedekut tahu..& hobi saya dari kecik adalah memberikan orang yg sy sayang hadiah.. coz i love to make other people happy.. :)






Akhir kata, Happy New Year 2012.. may we'll be a better person & have a better life than before..have a blast day people.. (^_^)

No comments:

Post a Comment

Miss Honey © 2013 | Best Viewed with GOOGLE CHROME | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿