Wednesday, November 20, 2013

~khatam~

Hi  Assalamualaikum...




18/11/2013... Alhamdulillah berjaya khatam Al-Quran lagi.. yang ke-2 kot? officially.. last time khatam masa sekolah rendah dulu.. biasa baca Al-Quran ikut surah yang diminati sahaja.. tak ingat start bila.. mungkin tahun 2011.. Dah niat & berazam nak betul-betul khatam Al-Quran sekali lagi sebelum kahwin.. Alhamdulillah Allah SWT makbulkan.. InsyaAllah nanti kalau ada rezeki lebih, nak buat majlis khatam Al-Quran & majlis berinai sekali.. here's a good reminder for us.. Each of us, deep in our heart, we want to be a better person than who we are yesterday right? may this list will boost our Iman & increase our faith toward our Creator, Allah SWT the Almighty.. Amin.. 

































p/s: Siapa jua bakal imam saya, yang telah ditakdirkan untuk bersama saya, dunia & akhirat, saya berharap dia dapat menerima diri saya seadanya.. kekurangan saya.. kelebihan saya.. siapa jua bakal imam saya, insyaAllah saya terima dengan ikhlas & redha.. ajal, maut, jodoh semua telah ditakdirkan Allah SWT.. sebagai manusia, saya hanya mampu berusaha, berdoa & tawakkal agar dikurniakan jodoh yang baik.. harus ikhlas dan redha..terima seadanya.. saya tak kisah macam mana pun kisah silam dia.. saya hanya berharap semoga kami sama-sama berusaha utk menjadi hamba Allah SWT yang lebih baik berbanding sebelum ni.. sama-sama menuju ke Jannah.. sanggup membimbing saya yg banyak kekurangan ini utk menjadi isteri solehah.. sabar mendidik saya yang agak degil ni.. utk mencapai title 'isteri solehah' bukan mudah.. tapi ganjarannya besar.. dia berhak memasuki mana-mana syurga yang dikehendaki.. Semoga saya juga tergolong dalam kelompok itu suatu hari nanti.. Amin..  setiap orang ada masa silam.. kalau jahat, tak semestinya dia akan jahat selama-lamanya..kalau baik, tak semestinya akan sentiasa baik.. Iman itu ada turun naiknya.. Allah SWT ada bermacam-macam cara utk menguji para hambaNya.. dan Ujian yang berat akan diberi pada hamba-hambaNya yang terpilih.. hidayahNya juga akan diberi kepada orang-orang terpilih..kadangkala musibah yang menimpa hidup seseorang itu adalah amaran dan peringatan kpd kita agar tidak lebih jauh tersesat lagi.. Dia mahu kita kembali kepadaNya..  yang penting, pintu taubat & rahmatNya sentiasa terbuka utk para hambaNya..semoga kita jua kembali kepadaNya dalam keadaan Husnul Khotimah.. regardless the sins that we did yesterday, we surely can be a better person today.. it depends on us to choose & decide who & what kind of person that we wanted to be today.. and our action today will determine our future and hereafter..remember, everything start from our heart..  -self note









 i do feel special..do you? Alhamdulillah.. :)








No comments:

Post a Comment

Miss Honey © 2013 | Best Viewed with GOOGLE CHROME | Designed by ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿